Olive-Oil-Hummus-5-of-7

Un preparat sățios și sănătos … Hummus!

Ai făcut sport și nu știi ce să mănânci? Uite aici o rețetă clasică de hummus ce conține proteine pentru refacerea mușchilor după efort și o cantitate semnificativă de carbohidrați pentru completarea rezervelor de glucoză.

Totuși, rețeta nu se adresează doar celor care au făcut sport înainte. Este un plus de energie cu care poți să îți începi ziua, conține grăsimi bune, are fibre, folați și potasiu, iar datorită proteinelor este un preparat sățios. Practic ține foamea la distanță mai mult timp.

Ce mai trebuie să știi despre acest preparat?

Cuvântul ,,Hummus” provine din limba arabă și înseamnă năut. Mai pe românește spus hummusul este o pastă de năut.chickpeas

Trebuie să știi că năutul este o leguminoasă ce conține o cantitate importantă de proteine. Totuși, el nu are toți aminoacizii esențiali în cantitate corespunzătoare, de aceea este bine să îl combini cu cerealele integrale. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să consumi ambele alimente neaparat la aceeași masă. De asemenea, năutul are și carbohidrați cu eliberare treptată de glucoză și deci nu suprasolicită pancreasul.

Chiar dacă rețeta de hummus pare grea la prima vedere, poți să faci multe lucruri în timp ce năutul se fierbe, iar timpul efectiv de preparare (dacă năutul este fiert) este de maxim 15 minute.

De ce ai nevoie?

– 250 g năut, tijă de pătrunjel, foi de dafin, o crenguță de rozmarin, 3 linguri suc de lămâie, semințe de susan crude, 2 căței de usturoi, 2 linguri ulei de măsline, o jumătate de cană apă în care a fiert năutul sau apă plată călduță, sare (opțional).

Pași de urmat:

  • Năutul trebuie înmuiat bine în apă înainte cu 12-24 ore. Schimbă apa, apoi pune năutul la fiert timp de 1-2 ore (depinde cât scrie pe ambalaj – și până devine moale), împreună cu pătrunjelul, foile de dafin și rozmarinul. Atenție! Nu pune sare sau apă rece în timp ce fierbe.
  • SESAMESemințele de susan crude se prăjesc cam 2 minute într-o tigaie, fără ulei și cât să prindă o culoare ușor mai galbenă-aurie, dar nu le prăji foarte tare ca să nu devină prea amare! Se lasă la răcit, apoi se macină fin.
  • După ce a fiert năutul, se strecoară de apă, se separă de pătrunjel, frunzele de dafin și rozmarin și se pisează cu blenderul până devine o pastă. Dacă pasta nu e suficient de moale, se adăugă puțină apă în care a fiert năutul sau apă plată călduță până ce compoziția devine destul de moale (ca un piure).
  • Una- două lingurițe de susan măcinat se adaugă peste pasta de năut, împreună cu uleiul de măsline, sucul de lămâie și usturoiul. Se amestecă bine. P.s. : nu uita să guști înainte, apoi să mai adaugi dintr-un ingredient sau altul dacă simți nevoia.

carrots-hummus-dipȘi rețeta de bază e gata! Poți servi hummusul cu bețișoare de legume: morcov, țelină etc. sau pe o felie de pâine integrală făcută în casă.

Câteva ponturi:

  • În loc de susan prăjit și măcinat poți alege o pastă de tahini (pastă de susan) gata preparată, dar cu condiția să fie bio.
  • Poți adăuga o grămadă de ingrediente opționale în funcție de gusturile și preferințele tale: chili, boia, roșii cherry, ceapă, sare, piper, pătrunjel, coriandru etc.
  • Poți servi hummus și la micul dejun sau chiar la gustare, însă atenție la cantitate când e vorba de gustare deoarece are și multe calorii.

Încearcă și tu!