c700x420

Tu câtă mișcare faci în fiecare zi?

Toată lumea știe că exercițiile fizice ne ajută să ne menținem sănătoși și plini de energie. Ceea ce poate încă nu știai e că sportul, pe lângă faptul că te ajută să arzi o grămadă de calorii, te face să te simți și mai fericit, la propriu! Mecanismul este unul simplu: în timp ce faci mișcare, organismul eliberează niște substanțe numite endorfine, care au ca principală responsabilitate starea ta de bine. Practic cu cât faci mai mult sport, cu atât te simți mai bine.

Cu toate acestea, nu e cazul să exagerezi! Fiecare om în parte are nevoi diferite în ceea ce privește sportul. Unii trebuie să facă mai multă mișcare pentru a se simți mai bine, în timp ce alții se descurcă și cu 30 minute. De asemenea, dacă te forțezi mai mult de o oră cu exerciții fizice prea grele, în loc să te simți mai bine s-ar putea te simți mult mai rău. De aceea trebuie să știi care sunt exercițiile potrivite pentru tine, iar în cazul în care nu te descurci poți apela la un specialist în domeniu cum e antrenorul de fitness sau kinetoterapeutul.

Totuși, poate te regăsești în categoria persoanelor care nu au timp să meargă la sală sau pur și simplu nu le place. Și atunci cum poți să faci mai multă mișcare?

Există o grămadă de metode simple care te ajută să fii o persoană mai activă, ca de exemplu:

1. Mergi cu bicicleta și folosește scările.iladora-perfect-bike-pant-commuter-trouser

Dacă destinația nu e la zeci de kilometri distanță, iar afară nu plouă torențial sau nu e un ger năprasnic, uită de mașină. Mai bine mergi cu bicicleta. Economisești bani, te simți mai bine și nu poluezi aerul. Apoi, ori de câte ori trebuie să alegi între a merge cu liftul sau a urca scările, alege scările. Deși pare greu de crezut, urcatul scărilor te ajută să arzi mai multe calorii pe minut decât mersul pe bandă. Plus că sunt și mai accesibile decât o sală de fitness.

2. Mergi mai mult pe jos.

În loc de mașină poți alege și mersul pe jos. Și dacă totuși folosești mașina, poți parca la câteva străzi distanță de locul în care trebuie să ajungi, astfel va fi necesar să faci și un pic de mișcare. Dacă nici așa nu merge, atunci încearcă să te plimbi în pas vioi măcar 30 de minute pe zi : cu familia, cu prietenii, cățelul sau pisica. Îți poți lua chiar și un dispozitiv de măsurat pașii – pedometru- ca să poți ține mai ușor evidența. Ideea e să te miști!

BasketballWorkEmployeeMarchMadness-3043. Ridică-te mai des în picioare.

Dacă meseria ta presupune să stai mai mult timp la un birou sau la un calculator, este bine să te ridici o dată la 20-30 minute. Poți merge de exemplu până la baie, după un pahar cu apă sau să ieși afară la aer. Pe lângă că faci mișcare, îți mai relaxezi și creierul, spatele și ochii. În plus, companiile care se respectă dispun de locuri special amenajate, unde angajații pot face sport în pauza de prânz sau după ce ies de la muncă.

4. Fă curat.

Curățenia făcută riguros poate să îți pună mușchii la treabă, de aceea dacă vrei să faci mai multă mișcare poți să aloci măcar 15 minute în fiecare zi pentru treburile gospodărești. Șterge praful, aspiră, mută cutii sau mobilă, iar în loc să fugi să te întinzi pe canapea sau în pat imediat ce ai mâncat, pune-te de exemplu să speli vasele și poți chiar să dai și o tură cu mopul prin bucătărie. Ca treaba să fie și mai distractivă, eventual pune niște muzică pe fundal.

5. Cumpără cât consumi.

Când mergi la cumpărături nu lua alimente cât pentru o săptămână întreagă. De asemenea, nu merge cu stomacul gol, deoarece riști să cumperi mai mult decât ai nevoie. Mai bine fă o listă înainte cu cât consumi în următoarele 2 zile și nu lua nimic în plus. Astfel, pe lângă faptul că vei consuma hrană proaspătă și suficientă, vei face și mișcare pentru că va trebui să mergi mai des la cumpărături.

6. Mergi la alergat cu prietenii.couple-running-city-628x363

În loc de vorbit la telefon sau pe rețele de socializare, poți să te întâlnești cu prietenii la o tură de alergat prin parc. Poți chiar să faci concurs cu ei. În plus, parcurile dispun mai nou și de aparate de fitness în aer liber. Te-ai săturat de alergat? Folosește-le! Va fi distractiv!

Dacă poți îndeplini majoritatea punctelor de mai sus sau chiar toate, înseamnă că te îndrepți cu pași repezi spre un stil de viață mai bun, mai sănătos!