amelia-craciun

Obiceiuri sănătoase pentru Sărbători frumoase!

Mai este puțin și vin din nou Crăciunul și Anul Nou, iar odată cu aceste sărbători de iarnă vin și răsfățul, comoditatea și mesele copioase.

Miros de cozonaci pufoși proaspăt scoși din cuptor, sărmăluțe aburinde, cârnați și caltaboși de casă, ouă umplute, prăjiturelele, bomboane și câte și mai câte! Ei bine, e destul de greu să le reziști și nu e de mirare când după niște mese copioase te trezești mai balonat ca niciodată, cu hainele strâmte, fără chef și culmea, fără energie.

Recomandarea mea ar fi să încerci să optezi pentru alternative (mai) sănătoase, dar dacă nu reziști tentației, nu te descuraja! Există câteva trucuri care te ajută să te simți mai bine în propria piele pe perioada sărbătorilor și nu numai!

1. Răsfață-te, dar moderat!

Nu e nevoie să te abții chiar de la toate alimentele tale preferate în această perioadă, dar nici să cazi în cealaltă extremă și să le consumi în neștire. Ia porții mici, mestecă mai încet și consumă aceste alimente mai degrabă dimineața. Astfel vei avea șansa să arzi caloriile în timpul zilei.

2. Profită de fructele și legumele de sezon.bradulet

Deși mulți am fost obișnuiți să decorăm platourile cu maioneză, ouă, brânzeturi și mezeluri, acestea nu sunt deloc sănătoase, fiind încărcate cu grăsimi saturate (rele), sare și multe calorii. Renunță la ele și folosește în schimb cât mai multe fructe și/sau legume proaspete, tăiate în diverse forme atractive. Poți chiar să îți surprinzi familia și prietenii cu un brăduleț sănătos și comestibil, de ce nu? 😀 În plus, te încurajez să alegi legumele și pentru felurile principale și/sau garnituri, în loc de preparatele grele și pline de grăsimi.

3. Gătește atât cât pentru orice zi obișnuită.

Chiar dacă sunt Sărbătorile, nu înseamnă că trebuie să gătești cât pentru o armată întreagă. Nu va putea mânca nimeni atât de mult, plus că alimentele ajung să se strice foarte repede dacă nu sunt mâncate și ajungi în final să le consumi tot tu pe motiv că ,,e păcat să le arunci”. Porționează totul ca în zilele obișnuite ale săptămânii și te asigur că nu vei avea astfel de probleme.

salata-fructe4. O gustare înainte să mergi în vizită.

Dacă vei lua o gustare sănătoasă înainte de plecare, foamea nu va mai putea să îți dicteze ce și cât să mânânci, deoarece stomacul tău va fi deja sătul. Pe urmă, dacă ai de a face cu un bufet suedez alege să mănânci mai întâi legumele, pentru că acestea îți vor potoli apetitul și deci vei consuma mai puțin sau deloc din alimentele nesănătoase.

5. Evită să bei prea mult alcool!

Alcoolul, pe lângă efectele nedorite asupra ficatului, deshidratează! Ca să nu mai vorbesc de mahmureala ce te așteaptă dimineața. Dacă totuși alegi să consumi alcool, pentru a evita deshidratarea încearcă să bei câte un pahar cu apă plată sau ceai neîndulcit la fiecare pahar de alcool băut.

6. Nu uita de mișcare!

E momentul să profiți de zăpadă și să practici sporturi de iarnă : ski, snowboard sau să mergi pur și simplu cu sania! Arzi o grămadă de calorii, te distrezi și în plus petreci și timp de calitate cu familia sau prietenii. Dacă nu este zăpadă, nicio problemă! Există o mulțime de alternative: dansul, patinajul (pe gheață artificială), laser tag -ul, aerobicul, tenisul, înotul și așa mai departe.

Uite, ai deja câteva idei ca să te simți mai bine în propria piele de sărbători! Tot ce mai trebuie să faci este să le și pui în aplicare!

8334822145_265f04a523_b