DSC05180 - Copy

Hummus veggie wrap – un preparat câștigător!

Te-ai săturat și tu de sandwich-urile clasice pe care le cari după tine în fiecare zi la serviciu sau pe care le prepari copiilor tăi pentru școală? Atunci sunt sigură că va fi dragoste la prima gustare dacă încerci și tu preparatul echipei câștigătoare de la ,,Picnic Chef”.

Este vorba de o lipie cu hummus, legume și cu sos dulce de muștar, un preparat gustos și sănătos cu care membrii echipei ,,Cocoșii de munte” (Ana Brad, Vlad Tebieș, Dan Petrică și Bogdan Olău ) au reușit să impresioneze jurații ,,Picnic Chef”. Și pentru că tuturor ni s-au lungit urechile de poftă, membrii au binevoit să ne dezvăluie rețeta lor ingenioasă. Nu e dificil de făcut și chiar arată și foarte apetisant. Partea cea mai bună e că poți să combini legumele cum vrei tu și să îți faci propria ta variantă de hummus veggie wrap.

Ce trebuie să știi despre acest preparat?

Preparatul în sine nu are niciun ingredient de origine animală, însă datorită combinației dintre lipia integrală și hummus, are proteine complete, adică toți aminoacizii esențiali de care are nevoie organismul nostru pentru a funcționa optim. De asemenea, acest ,,sandwich” are și multe fibre care te ajută la digestie și nu numai. Mai are și acizi grași nesaturați, adică acele grăsimi bune și este și bogat în antioxidanți datorită prezenței legumelor de toate culorile. Totuși, atenție! Sosul are miere, așa că nu exagera cu cantitățile. Și ca să nu îți mai țin răbdarea pe jar, am să trec direct la rețetă.

De ce ai nevoie?

În primul rând ai nevoie de o lipie integrală. Poți să o prepari tu acasă din făină integrală proaspăt măcinată, dar dacă nu ai timp și răbdare poți să o și cumperi dintr-o sursă sigură.

Apoi ai nevoie de următoarele :DSC05180 - Copy - Copy

  • 2 linguri pastă de năut (hummus – click aici pentru rețetă)
  • 1-2 lingurițe semințe de floarea soarelui crude, fără sare, măcinate
  • 1 morcov mic (sau jumătate de morcov) tăiat fâșii subțiri (eu am pus ardei gras roșu)
  • câteva inele de ceapă roșie (după gust)
  • măsline fără sâmburi tocate (după gust)
  • o roșie mică tăiată felii subțiri
  • câteva rondele subțiri de castravete
  • 2 frunze de salată verde tăiate fâșii
  • 1-2 frunzulițe proaspete de busuioc
  • germeni de lucernă pentru ornat

Pentru sosul dulce de muștar ai nevoie de:

  • 2 lingurițe de muștar
  • o linguriță de miere de salcâm
  • o linguriță ulei de măsline
  • puțină zeamă de lămâie (cam o linguriță)
  • sare și piper după gust.

Cum se prepară?

În cazul în care vrei să îți faci ,,sandwich-ul” dimineața înainte de a merge de acasă, atunci îți sugerez să îți prepari hummusul și sosul seara și să îți aranjezi pe un raft în frigider toate ingredientele. Dacă le ai pe toate gata pregătite, atunci dimineața în 5 minute ești gata.

Ungi lipia cu hummusul în care ai pus și semințele de floarea soarelui, aranjezi legumele pe o parte, presari sosul după bunul plac și începi să rulezi lipia foarte strâns, cam ca și pe o clătită. Dacă crezi că e prea mare, o poți tăia în două.

Și gata! Poți căra după tine noul ,,sandwich” oriunde pleci, dar e bine să nu treacă mai mult de 6 ore de când l-ai preparat dacă nu îl ții la rece sau la frigider pentru că lipia devine foarte moale (ca un aluat), iar ingredientele încep să se veștejească. Poți să îl consumi ori la micul dejun, ori la prânz.

Ți-am făcut poftă? Încearcă și tu! Iar dacă vrei și alte rețete numai bune de dus la pachet click aici.

Pe curând. 😀

Mulțumesc echipei ,,Cocoșii de munte” (foto) pentru rețetă! 😀

IMG_5211