gustare

Gustări sănătoase pentru serviciu

Cred că ai simțit și tu cel puțin o dată nevoia de a ronțăi ceva în timp ce lucrai. Asta poate pentru că îți era foame, iar ora prânzului era departe sau poate pentru că erai plictisit, stresat sau doar agitat.

Nu e un lucru rău să ai o gustare la locul de muncă, ci dimpotrivă, este chiar indicat pentru că ține foamea la distanță, deci te ajută să te concentrezi mai bine la ce ai de făcut. De asemenea, scade riscul de a face excese alimentare la masa de prânz și este o modalitate perfectă de a face rost de niște vitamine și minerale pentru buna funcționare a întregului organism. Așa că pe lângă pachețelul de prânz (vezi aici), nu uita să îți pui și ceva pentru gustare.

gustare 7

Cel mai bun moment de a lua această gustare este între micul dejun și prânz, cam pe la ora 9:30-10:00, iar dacă stai la muncă mai mult de 8 ore, ar trebui să te orientezi și spre a doua gustare care se ia între prânz și cină, în jur de ora 16:30-17:00. De asemenea, încearcă să nu mănânci la birou pentru că riști să nu conștientizezi cât mănânci. Mai bine fă o pauză scurtă de 10-15 minute și servește gustarea în alt loc.

Chiar dacă chips-urile, covrigeii sau dulciurile sunt cele mai la îndemână atunci când vine vorba de ronțăit, să știi că ele au multe calorii și nu au vitamine sau minerale. Ca să nu mai vorbesc de faptul că nu te poți opri după un singur chips, covrigel sau o bomboană și ajungi să mănânci tot pachetul. În plus, după consumul lor riști să te simți balonat, obosit și fără chef de muncă.

Totuși, există și alternative sănătoase care te ajută să ții foamea la distanță și să dai randament maxim. Iată aici câteva exemple:

1. Un fruct proaspăt sau o salată de fructe.coperta

Fructele, pe lângă că au multe vitamine și minerale ce ajută la buna funcționare a întregului organism, sunt și sursa cea mai rapidă de energie. Le poți consuma ca atare, cu tot cu coajă sau sub formă de salate la care poți adăuga și condimente precum: ghimbirul, scorțișoara, menta etc.

 

2. Fructe deshidratate.gustare 6

Dacă nu dispui de fructe proaspete, poți încerca și această variantă. Însă atenție! Fructele deshidratate nu sunt una și același lucru cu fructele confiate. Cele confiate au foarte mult zahăr adăugat și deci au foarte multe calorii inutile. În plus, unele fructe confiate au și coloranți pentru a avea un aspect mai plăcut. Așadar, citește bine eticheta înainte.

 

3. Chips-uri din mere sau legume.gustare 3

Sunt alternativa sănătoasă a chips-urilor clasice deoarece nu au grăsimi rele și nici așa multe zaharuri. Singurul inconvenient e că prepararea lor necesită un timp mai îndelungat de coacere, așa că trebuie să le faci din timp. Totuși, poți să faci mai multe odată și să le păstrezi în diverse borcănașe.

 

4. Fructele oleaginoase și semințe.gustare 4

Poți să le combini astfel încât să obții un mix pe gustul tău, dar poți să le mănânci și separat. Ele au multe vitamine și minerale ce ajută la buna funcționare a creierului, deci practic te ajută să te concentrezi mai bine la ceea ce ai de făcut. De asemenea, țin foamea la distanță pentru mai mult timp datorită faptului că au multe proteine și grăsimi bune. Consumă-le cu moderație, deoarece au și multe calorii și consumă-le crude, fără sare.

5. Ciocolată amăruiegustare 5

Cu toții știm că ciocolata are lecitină ce ajută la memorie. Așa că dacă ai de reținut o grămadă de lucruri, ciocolata este gustarea ideală. Totuși, alege ciocolata amăruie cu peste 75% cacao deoarece nu are așa mult zahăr ca restul sortimentelor și conține și mai mulți antioxidanți ce protejează ADN-ul de factorii ce îl degradează.

 

Tu ce gustare vei lua mâine?