budinca chia

Desert rapid pentru weekend: Budinca din semințe de chia!

Probabil și tu ești de părere că : ,,Weekend-ul este pentru răsfăț!”.  Perfect de acord, însă trebuie să îți spun că dacă știi să faci alegerile potrivite orice răsfăț poate fi și sănătos. Astăzi am să mă rezum doar la partea culinară și am să îți dau ca exemplu: budinca din semințe de chia. Se prepară rapid și o poți consuma fie la micul dejun, fie la gustare.

Ce trebuie să știi despre semințele de chia?

seminte chia 3Semințele de chia sunt niște semințe mărunte, de culoare maro-bej sau negru-gri și au un gust asemănător cu nucile. Ele au capacitatea de a-și mări volumul (aproape dublu) atunci când sunt puse la hidratat în diverse lichide și formează geluri. Practic capătă o consistență asemănătoare budincilor.

Și, deși sunt micuțe, ele sunt încărcate cu o serie de substanțe nutritive benefice organismului ca de exemplu: proteine, fibre și grăsimi bune (acizi omega-3), calciu, fier, magneziu, zinc, antioxidanți și așa mai departe. Cu alte cuvinte semințele de chia combat oboseala, te satură pentru mai mult timp, încetinesc procesul de îmbătrânire, reduc colesterolul și ajută la buna funcționare a sistemului imunitar.

Le poți folosi în diverse preparate: budinici, deserturi, cereale pentru micul dejun, în iaurt, diverse garnituri, supe sau salate. Totuși, îți recomand să le hidratezi bine înainte de a le consuma.

Ce ai nevoie pentru budinca din semințe de chia?

Ingredientele pot varia în funcție de gusturile tale, însă cele de bază sunt:ingrediente chia

  • Semințe de chia – 2 linguri
  • Lapte de migdale (sau alt tip de lapte vegetal) – 200 ml
  • Vanilie (praf, esență sau miez de baton) – o linguriță sau după gust
  • Fructe proaspete, congelate sau deshidratate (banane, căpșuni, piersici, mere, afine, zmeură, caise, cireșe, mango etc.)
  • Sirop de agave sau miere (opțional și după gust dacă la final preparatul nu e suficient de dulce)

Ingrediente opționale: fulgi de cocos, migdale crude, nuci, alune de pădure, caju, scorțișoară, pudră de roșcove, cacao etc.

Cum se prepară?

Este foarte simplu și rapid:

  1. budinca chia 2Într-un bol sau un borcan pune semințele de chia, laptele și vanilia. Atenție, semințele se vor umfla așa că alege un vas încăpător. Cu o lingură amestecă ușor astfel încât să nu se formeze cocoloașe. Dacă preparatul nu e suficient de dulce, poți adăuga acum siropul de agave sau mierea, însă nu exagera, deoarece după ce semințele se hidratează gustul va deveni mai intens. Amestecă bine, apoi acoperă budinca și pune-o în frigider câteva ore (minim 4 ore). Poți să o lași chiar și peste noapte dacă dorești să o servești la micul dejun.budinca chia 11

  2. După ce ai scos budinca din frigider poți să o ornezi cu fructe proaspete/uscate, așa cum îți place. Dacă ai ales fructe congelate, așteaptă puțin până se dezgheață. De asemenea, acum poți adăuga și ingredientele opționale. Atenție: cu cât adaugi mai multe ingrediente, cu atât adaugi mai multe calorii, așa că fă totul cu moderație.

 

 

Și budinca este gata. Bucură-te astfel de un weekend sănătos și plin de răsfăț!