o-HAPPY-facebook

De ce să facem o schimbare?

Viața noastră trece printr-un șir lung de schimbări. În funcție de valorile, informațiile de care dispunem, putem alege în fiecare moment al vieții noastre dacă să răspundem într-un fel sau altul sau dacă să ne comportăm într-un fel sau altul. Cu toate acestea, chiar dacă pare o treabă constantă, informațiile nu vor fi tot timpul aceleași și deci nici răspunsurile sau comportamentul nu vor fi la fel.

Practic, pot spune că schimbările care apar tot timpul în viața noastră, fie că sunt dorite sau nedorite, lente sau rapide, de mică sau de mare amploare, sunt efectele felului în care funcționăm. Schimbări pe care noi putem să le acceptăm, să le negăm, să le ignorăm sau să le opunem rezistență.

Ce alegem să facem depinde foarte mult de perspectiva din care privim schimbările și felul în care participăm la producerea lor. Fie că sunt schimbări pozitive, fie că sunt negative, putem să participăm în mod conștient sau inconștient la crearea lor.

Uneori deciziile pe care le luăm nu aduc schimbările dorite, sau chiar mai mult de atât avem impresia că lucrurile nu se pot schimba. Adesea însă schimbările vin din aspecte banale ale vieții noastre, cărora nu le acordăm prea multă importanță, pe care le facem din inerție, care treptat se adună și duc la o schimbare de proporții mai mari. Așa cum fiecare cărămidă în parte nu pare să facă mare lucru, dar câteva zeci de cărămizi pot forma un zid sau chiar o casă, așa se întâmplă și cu deciziile noastre zilnice. Aparent minore, cum ar fi să înlocuim o pizza cu o salată la prânz, să punem azi o linguriță de zahăr mai puțin în ceai sau cafea, să ieșim la o plimbare în loc să ne uităm la tv, să bem un pahar de apă în plus, ele pot duce în timp la schimbări majore.

Te provoc ,așadar, să îți analizezi o zi sau o săptămâna obișnuită din viața ta pornind de la aspecte banale ca de exemplu : trezitul de dimineață, mersul la muncă sau la școală, pauza de prânz, locul în care iei cina și persoanele cu care o servești, ora la care te pui la somn și așa mai departe. Încearcă să faci apoi o legătură între toate aceste privințe și ce opțiuni ai în ceea ce privește mâncarea și ce mânânci propriu-zis . Și apoi, în final,  gândește-te cum ai vrea să fii peste o lună sau un an. Poate cu câteva kilograme mai puțin. Sau din contră, cu câteva kilograme în plus, dar reprezentate în totalitate de o masă musculară armonios dezvoltată. Ai vrea poate să te trezești mai ușor dimineață sau ai vrea să poți lucra mai mult sau poate ai vrea doar să te poți concentra mai bine la ce ai de făcut.

Toate aceste realități vor fi influențate de elemente banale din comportamentul tău și sunt sigură că la o a doua privire vei regăsi nevoia unei alimentații sănătoase în multe din aceste aspecte. Alimentația ne influențează viața, însă tu poți controla felul în care te hrănești pentru o viață mai bună! Îți pot arăta cum să faci acest lucru și poți reveni oricând pentru că sunt sigură că vor apărea mereu  întrebări noi la care putem găsi soluții împreună. Potrivite pentru tine. Și pentru stilul tău de viață. Unul mai bun în fiecare zi !