sanatos restaurant

Cum să mănânci sănătos la restaurant!

Fie că ești în pauza de masă, ai ieșit seara cu prietenii ori familia, nu ai chef să gătești sau vrei o cină romantică, restaurantul pare a fi una din cele mai convenabile opțiuni. Însă adevărul este că mâncatul în oraș rareori coincide cu mâncatul sănătos. Tentația e mare, porțiile sunt duble, iar mâncărurile au de regulă mai multe calorii decât te aștepți.

Totuși, dacă dorești să îți menții sănătatea nu înseamnă că ar trebui să renunți definitiv la restaurante. Așa cum se aplică și în alte domenii, totul depinde de alegerile pe care le faci. Cu puțin efort vei afla că o masă în oraș din când în când poate fi și sănătoasă.

Sunt câteva trucuri care te ajută să stai departe de majoritatea tentațiilor și să faci cele mai potrivite alegeri. Iată câteva dintre ele:

  1. Documentează-te

sanatos restaurant 1Este absolut firesc și normal să nu poți estima câte calorii are un fel de mâncare judecând doar după nume.  Așa că dacă tu inițiezi ieșirea la restaurant, este bine să citești înainte despre localul respectiv. Majoritatea restaurantelor care se respectă ar trebui să dispună de un site web sau o pagină de Facebook unde postează meniurile sau chiar și valorile nutriționale. Așadar, vei știi din timp ce te așteaptă și vei putea ocoli mai ușor meniurile nesănătoase.

  1. Ia o gustare înainte de plecare

Este bine să iei o gustare cu cel puțin 30 minute înainte de a merge la restaurant. Mănâncă un măr sau un fruct preferat, oleaginoase sau câteva legume proaspete. Astfel nu vei lăsa foamea să comande în locul tău și deci nu vei ajunge să mănânci mai mult decât e nevoie.

  1. Citește meniul

Odatăsanatos restaurant 5 ce ai ajuns la restaurant, nu te grăbi să comanzi cartofi prăjiți și șnițel. Pe lângă că au multe calorii care te îngrașă, au și grăsimi rele care în timp pot duce la probleme de inimă sau cu tensiunea arterială. Mai bine citește cu atenție meniul și evită tot ce e prăjit, pane sau gratinat, iar în loc de orice fel de cartofi sau orez alb, mai bine alege niște legume sote, la grătar sau la wok. De asemenea, citește bine ingredientele la salate. Nu alege variantele cu prea multe brânzeturi, bacon sau alte mezeluri, sosuri și alimente prăjite deoarece ajung să fie la fel de nesănătoase ca un hamburger de la fast food. Și, dacă nu știi ce conțin sosurile sau dressing-urile, mai bine evită-le.

  1. Pune întrebărisanatos restaurant 3

Dacă în meniu nu sunt specificate majoritatea ingredientelor folosite pentru un anumit preparat, nu ezita să întrebi chelnerul. De asemenea, află și care sunt modalitățile de preparare : prăjit, fiert, copt, scufundat în ulei și așa mai departe, precum și timpul necesar gătirii. Astfel, vei știi ce să eviți și la ce să te aștepți.

  1. Personalizează-ți comanda

De obicei poți alege preparatul de bază și garniturile separat, însă dacă acest lucru nu e posibil (ca de exemplu la meniurile zilei ) întreabă chelnerul dacă în loc de cartofi sau orezul alb poți alege mai degrabă alte legume sau o salată de crudități. De asemenea, cere ca sosurile sau dressing-urile să îți fie aduse în boluri separate de mâncare, astfel nu va fi absolut necesar să le consumi sau cel puțin nu vei exagera cu cantitățile.

  1. Dulcele necesar

sanatos restaurant 8Deserturile cu ou, făină albă și lapte nu sunt tocmai cea mai bună alegere în materie de dulciuri, deoarece aduc cu ele și o grămadă de calorii. Ca să nu mai vorbesc de cantitatea enormă de zahăr (află aici mai multe despre zahăr). Aceste deserturi te pot satisface pe moment, dar pe termen lung au efecte nedorite asupra sănătății. Așa că cel mai bine e să le eviți. Dacă totuși tânjești după un desert, mai bine comandă un sorbet sau o salată de fructe fără frișcă și fără alte topping-uri.

Acum că știi cum să alegi corect atunci când mănânci în oraș, nu mai trebuie decât să pui și în aplicare ceea ce ai învățat!