1 mai 2

Cum să ai un 1 Mai ,,muncitoresc” mai sănătos!

Nu bine au trecut Paștile că deja vine altă sărbătoare: 1 Mai ,,Muncitoresc” ! Altă mâncare, altă distracție! Pun pariu că deja te gândești și tu la iarba verde, pâlcurile colorate cu flori de primăvară-vară și bineînțeles la mirosul de mici și grătare sfârâind de zor pe foc.

Dar pentru că pofta e mare și probabil deja salivezi și tu numai gândindu-te la bunătățile ce te așteaptă, apar și excesele. Și cum excesele duc la tot felul de probleme, o sărbătoare ce se vrea plină de energie și bucurie se poate transforma rapid într-una total dezastruoasă.

Ce ai zice dacă ți-aș spune că poți avea un 1 mai muncitoresc mai sănătos, fără prea mult efort și fără să mai fie nevoie să golești farmacia de comprimate pentru o digestie mai ușoară? În cele ce urmează am să îți arăt cum.

Planifică-ți din timp meniul.

1 mai 3

Chiar dacă e sărbătoare, nu înseamnă că trebuie să mănânci toată ziua nonstop. Asigură-te că ai 3 mese principale și 2 gustări, nu sări peste nicio masă și gândește-te cam ce ai vrea să mănânci la fiecare. De asemenea, adaugă în meniul tău cât mai multe fructe și legume. Apoi fă o listă de ingrediente, iar când mergi la cumpărături încearcă să nu te abați de la ea. Astfel vei evita mai ușor excesele și nu vei cumpăra tot felul de alimente hipercalorice.

Vedetele de 1 Mai: mititeii!

1 mai 4Cu toate că sunt mâncarea tradițională de 1 mai, trebuie să știi că majoritatea mititeilor din comerț nu sunt sănătoși. Favorizează apariția cancerului, au mulți aditivi și conservanți, adică multe E-uri ce pot avea efecte potențial dăunătoare asupra organismului și pe deasupra au și multă sare. Ca să nu mai vorbesc de faptul că unii sunt făcuți din măruntaiele animalelor și cu foarte multe grăsimi.

În cazul în care îți este poftă și vrei neaparat să consumi mititei, sfatul meu e să încerci să îi mănânci în cantități mai mici. Și ca să îți fie mai ușor, consumă de exemplu o salată de crudități înainte de a mânca micii, ca să te saturi mai repede și ca să nu exagerezi cu cantitățile. În plus, dacă vrei să deții controlul pe deplin asupra ceea ce urmează să mănânci, poți încerca să prepari pasta de mititei chiar tu acasă folosind ingrediente proaspete și sănătoase. Deși necesită puțin timp pentru preparare, cu siguranță organismul tău îți va mulțumi mai târziu. Poți încerca și rețete de mici vegetarieni preparați din leguminoase (de exemplu din linte).

Gătește mai multe legume… 1 mai 5

Nu cred că mai e cazul să menționez cât este de important să mănânci legume în fiecare zi. Așa că dacă tot pui grătarul în funcțiune, profită de această ocazie. Prepară-ți și niște legume! Astfel nu riști să mănânci prea multă carne sau alte alimente hipercalorice. La grătar merg foarte bine vinetele, dovleceii, roșiile, ceapa, ardeii grași, cartofii dulci, broccoli, conopida, ciupercile, porumbul etc și le poți tăia felii groase de un deget sau le poți prepara sub formă de frigărui. Le poți asezona cu tot felul de condimente (busuioc, oregano, chilli, rozmarin, cimbru, mărar, pătrunjel etc) și cu puțin ulei de măsline sau oțet balsamic. Un adevărat deliciu.

Și cu desertul cum rămâne?

1 mai 6În loc să faci exces caloric și să dai iama la prăjituri cu mult zahăr și tot felul de creme (care pe deasupra se și strică dacă e cald), ai putea să profiți din nou de grătar. Pune niște mere, ananas, banane, kiwi sau alte fructe pe grill și lasă-le să se înmoaie puțin, adaugă un strop de scorțișoară și gata și desertul. Dacă nu ești fan fructe coapte, poți face o salată de fructe proaspete, la care poți adăuga puțin ghimbir, scorțișoară sau mentă. Iar dacă vrei un efect răcoritor poți încerca chiar și o limonadă cu bucăți întregi de fructe. Ți-am făcut poftă deja?

Și alcoolul?

Chiar dacă 1 mai presupune mici și BERE, nu e cazul să exagerezi. Pe lângă că alcoolul propriu-zis aduce calorii, produce mahmureala de dimineață și îți perturbă funcțiile cognitive, berea are mai multe calorii și datorită faptului că are mai multe glucide. Așa că alternează cu câte un pahar de apă sau ceai neîndulcit și încearcă să nu faci exces de zel.

Fă mișcare!

De obicei de 1 mai e și vreme bună și călduroasă. Iar cu această ocazie poți face o grămadă de activități în aer liber : de la plimbări în pădure, la mers cu bicicleta, înot, volei, fotbal, jogging și câte și mai câte. Nu ai nicio scuză să nu faci mișcare! Plus că te și distrezi împreună cu prietenii ori familia. Și dacă se întâmplă să plouă, ei bine, se găsesc activități și în interior: dans, tenis de masă (ping-pong), aerobic și așa mai departe. Fă ce îți place, dar mișcă-te! 😀

1 mai 9

Acum că știi tot ce ai de făcut, te provoc să ai un 1 mai ,,muncitoresc” mai bun și mai sănătos decât anul trecut!

Pe curând. 😀