craciun- marime

Alege sănătos și bucură-te de Sărbători!

Vin Sărbătorile, vin și concediile sau vacanțele, iar odată cu acestea se instalează și răsfățul, comoditatea și mesele copioase. Și hai să recunoaștem: uneori e destul de greu să reziști tentației de a mânca tot felul de preparate tradiționale ce îți amintesc de ,,gustul copilăriei”. Deci, nu e de mirare când după niște mese copioase te trezești mai balonat ca niciodată, cu hainele strâmte, fără chef și culmea, fără energie.

Dar a mânca sănătos de Sărbători nu înseamnă neaparat să te abții de la preparatele tale preferate. Dacă stai să te gândești, de fapt, marea problemă nu este accesul la tot felul de ,,alimente interzise”, ci mai degrabă excesul, modul în care sunt preparate sau momentul în care alegi să le consumi.

Azi te învăț cum să eviți excesul folosindu-te de câteva obiceiuri simple:craciun lista

1. Fă o listă înainte de a merge la cumpărături. Evită promoțiile și nu lua nimic în plus. Ah, și nu merge cu stomacul gol! Astfel vei evita să cumperi tot felul de alimente hipercalorice sau care chiar nu îți sunt necesare. În plus, nu uita să citești eticheta și conținutul de nutrienți, în special partea cu zaharurile și grăsimile saturate.

2. Gătește atât cât pentru orice zi obișnuită. Chiar dacă sunt Sărbătorile, nu înseamnă că trebuie să gătești cât pentru o armată întreagă. Nu va putea mânca nimeni atât de mult, iar alimentele ajung să se strice foarte repede dacă nu sunt mâncate. Porționează totul ca în zilele obișnuite ale săptămânii și nu vei avea astfel de probleme.

3. Gătește la abur sau la cuptor în defavoarea prăjelilor. Astfel vei avea parte de mai mulți nutrienți și de un aspect mai plăcut al preparatelor tale. Totodată vei scăpa de câteva calorii inutile și de substanțele potențial dăunătoare organismului (cancerigene).bradut 2 - marime 2

4. Mănâncă mai multe fructe și legume. Deși trece postul și vin Sărbătorile, ficatul tău nu intră în vacanță. Așa că nu-l suprasolicita, ci surprinde-l consumând mai multe alimente ușoare cum sunt legumele și fructele.

5. Mănâncă din farfurii mai mici și nu le umple până la refuz. În acest fel vei putea deține mai ușor controlul porțiilor și deci nu vei exagera cu caloriile.

6. Alternează alcoolul cu câte un pahar de apă. Practic dacă nu poți evita defel alcoolul, măcar încearcă să reduci cantitatea și să te hidratezi corespunzător ca să nu simți așa tare efectele date de mahmureala de dimineață.

7. Profită de zăpadă! Dă-te cu sania, mergi cu ski-urile sau patinele sau dacă nu ai parte de zăpadă alege un sport care îți place și fă cât mai multă mișcare. Te va ține departe de mâncare o perioadă bună și în plus te va ajuta să arzi rapid surplusul de calorii.

Și nu uita, cheia succesului pentru Sărbători (mai) sănătoase este : cumpătarea.

Sărbători Fericite alături de cei dragi!